Connect with us

Dlaczego sport to zdrowie?

Dlaczego sport to zdrowie?

Ujędrnianie

Dlaczego sport to zdrowie?

Aktywność fizyczna jest nieodłącznym atrybutem życia człowieka. Mówi się, że sport to zdrowie, niestety do wielu ludzi to stwierdzenie nie przemawia, poziom aktywności naszego społeczeństwa jest niezwykle niski. Istnieje wiele korzyści płynących z regularnego uprawiania sportu, zarówno zdrowotnych jak i estetycznych. Aktywność fizyczna stymuluje prace mózgu i znacznie poprawia nastrój. Przekonaj się jak sport może wpływać na twoje życie, sprawdź jaka aktywność fizyczna jest dla ciebie najlepszym rozwiązaniem.

Aktywność fizyczna jest polecana przez każdego lekarza ze względu na korzyści zdrowotne płynące z regularnego treningu.

  • redukuje tkankę tłuszczową
  • obniża ciśnienie krwi
  • zwiększa ilość masy kostnej
  • wzmacnia serce
  • poprawia jakość snu
  • zmniejsza ryzyko zachorowań na cukrzycę
  • chroni przed osteoporozą
  • poprawia wydolność fizyczną
  • poprawia stan emocjonalny

Wpływ aktywności fizycznej na strefę emocjonalną i umysłową

  • poprawia pamięć
  • pomaga zachować skupienie
  • zwiększa tempo przetwarzania informacji
  • sprawia, że jesteśmy wytrwali
  • pomaga w podejmowaniu decyzji
  • daje poczucie szczęścia
  • pomaga walczyć ze stresem

Istnieje kilka rodzajów ćwiczeń fizycznych. Jedne zalecane są aby osiągnąć wytrzymałość, inne w ramach pracy nad siłą, lub w celu zrzucenia tkanki tłuszczowej. Przed rozpoczęciem treningów warto, zorientować się jakie wady lub zalety posiadają wybrane ćwiczenia oraz, które są dla nas odpowiednie.

  1. Ćwiczenia aerobowe ( tlenowe ) – czyli intensywny, krótki wysiłek ( 30-60 minut ), do tego rodzaju aktywności można zaliczyć jazdę na rowerze, bieganie, spacer czy pływanie. Poprawiają prace serca, płuc oraz pozwalają na dotlenienie wszystkich narządów ciała. Pomagają obniżyć poziom tłuszczu we krwi oraz poprawić prace układu kostnego. Ten rodzaj aktywności pozwoli także poprawić wydajność serca i zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.
  2. Ćwiczenia anaerobowe ( beztlenowe ) – czyli intensywny krótki wysiłek, są to głównie ćwiczenia na siłowni. Ten rodzaj aktywności pozwala zwiększyć siłę mięśni.

Jak ćwiczyć by schudnąć

Aktywność fizyczna oprócz zdrowej zbilansowanej diety jest niezbędna w procesie odchudzania. Aby uzyskać oczekiwane rezultaty i uzyskać wymarzona sylwetkę należy zapoznać sie z procesem w jaki nasz organizm spala tkankę tłuszczowa.

  • Czas treningu tlenowego powinien wynosić od 30 min jest to spowodowane tym, że na samym początku spalany jest glikogen. Dopiero po około 20 minutach mięśnie zaczynaja zużywać glukozę i kwasy tłuszczowe, a po 30 minutach tkankę tłuszczowa.
  • Intensywność ćwiczeń nie powinna powodować wzrostu naszego tętna powyżej 80%. Możemy je łatwo obliczyć, używając wzoru. Tętno maksymalne = 220-nasz wiek w latach
  • Czas treningu tlenowego nie powinien przekraczać 60 minut. Może to przynieść odwrotny skutek, przy zbyt intensywnym treningu organizm może poczuć sie zagrożony i magazynować energię.
  • Aktywnosc fizyczna powinna dostarczać nam radości, należy wybierać ulubiony sport aby łatwiej było nam wytrwać i systematycznie ćwiczyć.

Endorfiny i serotonina

Endorfiny zwane hormonami szczęścia to hormony peptydowe wywołujące dobre samopoczucie i zadowolenie z siebie. Serotonina odpowiada za poczucie zadowolenia. Hormony te uwalniane są podczas treningu, z tego powodu ludzie regularnie uprawiający sport czują sie szczęśliwsi i bardziej zadowoleni z życia. Udowodniono, że ćwiczenia fizyczne są skuteczną walką z depresją, przygnębieniem, pomagają wypracować w sobie pewność siebie oraz otworzyć sie na innych ludzi.

Aktywność fizyczna jest niezwykle ważna z punktu widzenia zdrowia oraz dobrego samopoczucia. Regularne ćwiczenia nawet 3 razy w tygodniu mają zbawienny wpływ na nasz organizm, pozwolą wzmocnić mięśnie, zrzucić zbędne kilogramy i osiągnąć wymarzona sylwetkę. Wydzielane hormony podczas treningu poprawią nasz komfort życia, dodadzą pewności siebie, radości i polepszą samopoczucie. Mimo ogromnych korzyści płynących ze sportu należy z rozsądkiem dobierać ćwiczenia oraz ich intensywność.

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

More in Ujędrnianie

To Top