Connect with us

Poznaj skuteczny sposób na zdrowy kręgosłup

Poznaj skuteczny sposób na zdrowy kręgosłup

Ujędrnianie

Poznaj skuteczny sposób na zdrowy kręgosłup

Na bóle pleców skarży się coraz więcej osób zarówno starszych jak i młodych, przyczyn jest wiele począwszy od schorzeń po zaniedbania, czy siedzący tryb życia. Osobom, którym doskwiera ból pleców zaleca się stosowanie ćwiczeń wzmacniających mięśnie grzbietu. Zdrowy kręgosłup jest niezwykle istotny do zachowania prawidłowej postawy ciała. Poznaj jeden z ciekawszych i przyjemniejszych sposobów na zdrowy kręgosłup – ćwiczenia z piłką.

Zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia z piłką pozwolą pozbyć się bólu kręgosłupa, odciążyć go oraz wzmocnić mięśnie pleców. Poznaj kilka ciekawych ćwiczeń z wykorzystaniem piłki. Są to ćwiczenia profilaktyczne, które stanowią również alternatywę dla intensywnych zajęć aerobowych.

Ćwiczenie pierwsze

Leżąc na plecach połóż wyprostowane nogi na piłce, a następnie podnoś naprzemiennie nogi do góry. Należy pamiętać o napiętych mięśniach brzucha i pośladków.

Ćwiczenie drugie

Leżąc na plecach połóż zgięte w kolanach nogi na piłce, a następnie naprzemiennie raz lewą raz prawą nogę unoś i przesuwaj w bok. Pamiętaj, aby napinać mięśnie brzucha oraz nie odrywać odcinka lędźwiowego od podłogi.

Ćwiczenie trzecie

Leżąc na plecach połóż zgięte w kolanach nogi na piłce, a następnie naprzemiennie przyciągaj kolana do brzucha.

Ćwiczenie czwarte

Leżąc na plecach połóż obie nogi na piłce, a następnie przetaczaj pomału piłkę do przodu i do tyłu. Pamiętaj o napiętych mięśniach brzucha.

Bóle pleców

Przedstawione powyżej ćwiczenia mogą stanowić idealną profilaktykę oraz wspomóc walkę z problemami z kręgosłupem. Powodów bólu pleców jest wiele poznaj niektóre z nich:

  • stres
  • mała aktywność fizyczna
  • obciążanie kręgosłupa
  • nieprawidłowa postawa ciała
  • nadwaga

Staraj się wyeliminować czynniki powodujące ból kręgosłupa. Regularna aktywność fizyczna, jak ćwiczenia z piłką pozwoli wzmocnić oraz odciążyć mięśnie pleców, pamiętaj również aby unikać stresu, nie obciążać kręgosłupa, unikać dźwigania ciężkich rzeczy oraz dbać o prawidłową postawę. Taka profilaktyka pomoże pozbyć się bólu oraz poprawi jakość życia.

 

 

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

More in Ujędrnianie

To Top