Connect with us

Odchudzanie po 50 roku życia

Odchudzanie po 50 roku życia

Odmładzanie

Odchudzanie po 50 roku życia

Wraz z wiekiem nasz metabolizm powoli zwalnia. Jest to spowodowane tym, że człowiek zaczyna tracić mięśnie, dlatego dużo ciężej stracić zbędne kilogramy. Po 50 roku życia nie jest to jednak niemożliwe, należy zastosować się do kilku zaleceń, zmienić swoje nawyki żywieniowe aby w każdym wieku cieszyć się wymarzoną sylwetką. 

Zmień nawyki żywieniowe

Podkręć swój metabolizm

Im więcej mięśni tym szybsza przemiana materii. Zacznij ćwiczyć, a szybko się o tym przekonasz. Pamiętaj aby zacząć powoli od małych ciężarów, aby uniknąć kontuzji, z czasem zwiększ intensywność ćwiczeń. Budując mięśnie znacznie przyspieszymy metabolizm, a ciało staje się jędrne i smukłe. 5 kg mięśni spala dodatkowo 500 kalorii.

Pamiętaj aby dbać o swoje mięśnie

Zwiększ ilość białka w diecie. Jest ono podstawowym budulcem mięśni. Wybieraj najbardziej przyswajalne źródło białka, czyli pochodzenia zwierzęcego.

Jedz śniadania

Pierwszy posiłek w ciągu dnia ma niezwykle istotny wpływ na szybkość przemiany materii. Pełnowartościowe śniadanie dostarczy energii oraz napędzi twój metabolizm na cały dzień.

Unikaj głodówek

Liczba kalorii w diecie odchudzającej powinna być ustalona dla każdego indywidualnie przez dietetyka. Jeśli jednak jest to niemożliwe pamiętaj aby liczba kalorii nie była zbyt mała. Może to prowadzić do zmniejszenia tempa przemiany materii, skutkować efektem jojo, niedoborem niezbędnych składników odżywczych czy wielu chorób.

Uważaj na tłuszcz

Osoby po 50 roku życia powinny stosować diety nisko tłuszczowe aby dbać o swoje serce i układ krążenia. Dostarczaj jedynie zdrowych tłuszczów, a unikaj tych, które maja negatywny wpływ zdrowie. Wybieraj tłuszcze wartościowe, czyli nienasycone. Są to między innymi oliwa z oliwek, olej lniany czy awokado.

Kontroluj swój apetyt

Wiem, że to trudne zadanie ale nie niemożliwe. Kobiety po 50 roku życia mogę czuć zwiększony apetyt, jest to spowodowane okresem menopauzy, który często pojawia się w tym wieku. Aby łatwiej kontrolować napady głodu pamiętaj aby dostarczać odpowiednie ilości wody, unikać stresu, wysypiać się a produkty spożywcze wybierać rozsądnie, z niskim indeksem glikemicznym i nieprzetworzone.

Dieta dla osoby powyżej 50 roku życia powinna być przede wszystkim zdrowa, zmniejszająca ryzyko nadwagi, chorób układu krążenia, cukrzycy typu 2 czy nadciśnienia. Powinna zawierać zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe, naturalne, nieprzetworzone składniki, odpowiednie ilości wody oraz produkty białkowe bogate w wapń. Należy również zastosować się do paru zasad, unikaj stresu, wysypiaj się, jedz śniadania oraz małe regularne porcje.

Zasługujesz na to aby po 50 roku życia czuć się atrakcyjnie i zdrowo. Dzięki zmianie nawyków żywieniowych poczujesz przypływ pozytywnej energii i w pełni będziesz cieszyć się życiem.

 

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

More in Odmładzanie

To Top