Connect with us

Cudowna terapia dla ciała i duszy, ktora wpływa na zdrowie i urodę

Cudowna terapia dla ciała i duszy, ktora wpływa na zdrowie i urodę

Odmładzanie

Cudowna terapia dla ciała i duszy, ktora wpływa na zdrowie i urodę

W dzisiejszych czasach, gdy tempo życia jest bardzo szybkie, mamy wiele na głowie zapominamy o tym, aby o siebie zadbać. Zmęczenie, stres, zanieczyszczenie powietrza i przetworzona żywność sprawiają, że czujemy się coraz gorzej. Jak w świecie, który narzuca nam tak wiele obowiązków możemy poradzić sobie z wyczerpaniem, złym samopoczuciem, a także zadbać o swoje ciało? Rozwiązaniem jest sauna, która jest znakomitym przeżyciem, przynoszącym wiele korzyści dla naszego organizmu. Poznaj jej terapeutyczne właściwości i korzyści jakie może ci zaoferować.

Korzystanie z sauny w ostatnich czasach zyskuje coraz więcej zwolenników, którzy potwierdzają jej zbawienny wpływ na stan zdrowia i samopoczucie. Seans w saunie to przesiadywanie w ciasnym pomieszczeniu, w którym temperatura dochodzi nawet do 120 stopni Celsjusza oraz odpowiedniej wilgotności powietrza. Istnieje kilka rodzajów saun o różnej temperaturze i wilgotności powietrza.

Rodzaje saun

  • najbardziej popularna sauna sucha (fińska) – temperatura: 85-120 stopni Celsjusza, wilgotność powietrza niska
  • sauna parowa (rzymska) – temperatura: 43-46 stopni Celsjusza, o 100% wilgotności powietrza
  • sauna mokra – temperatura 75-90 stopni Celsjusza
  • sauna infrared – czyli sauna na podczerwień o temperaturze około 50 stopni Celsjusza

Właściwości zdrowotne sauny

Seanse saunowe mają kompleksowe działanie na nasz organizm, przede wszystkim, dzięki poceniu się nasz organizm pozbywa się szkodliwych substancji. Pobyt w wysokiej temperaturze sprawia, że skóra rozgrzewa się, a pory otwierają. Organizm wydala szkodliwe toksyny, łój i sól, dzięki czemu pomaga pozbyć się obrzęków. Dzięki seansom w saunie można pozbyć się problemu z puchnięciem, które jest bardzo powszechnym zjawiskiem szczególnie u kobiet. Idealnie hartuje i wzmacnia odporność organizmu dzięki zmianom temperatur, polecana szczególnie w zimie. Sauna to idealny detoks dla naszej skóry, jest polecana dla osób z problemami skórnymi jak trądzik czy wągry. Pomaga ona również w procesie odchudzania, pobudza krążenie krwi i zwiększa tempo przemiany materii. Ponadto pobyt w saunie to nie tylko utrata woda, ale także kalorii, podczas jednej sesji można spalić nawet koło 900 kcal. Takie zabiegi w połączeniu ze zdrową dietą i ćwiczeniami fizycznymi mogą przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej. Sauna jest świetnym rozwiązaniem dla osób uprawiających sporty, pomoże się zrelaksować i rozluźnić mięśnie. Również osoby narażone na stres, powinny korzystań z gorących seansów, sauna pozwoli się zrelaksować, odprężyć i uwolnić od stresu. Pozwala się wyciszyć i uspokoić dlatego pozytywnie wpływa na stan psychiczny.

Upiększające właściwości sauny

Pobyt w saunie pozytywnie oddziałuje na wygląd zewnętrzny. Pomaga walczyć ze zbędnymi kilogramami, dzięki czemu łatwiej jest nam uzyskać wymarzoną sylwetkę. Pozwoli, również pozbyć się znienawidzonego problemu większości pań, czyli cellulitu. Pomarańczowa skórka jest często skutkiem nagromadzonej wody, pozbywając się jej podczas seansu w saunie walczymy z cellulitem. Ponadto zmiana temperatur wspomoże działanie układu krążenia, co pozwoli uzyskać zadowalające efekty. Sauna ma zbawienny wpływ na stan naszej skóry, oprócz tego, że pomaga walczyć z problemami skórnymi jak trądzik czy łuszczyca, poprawia jej wygląd. Po wizycie w saunie cera jest oczyszczona, gładka i lepiej ukrwiona. Pory się otwierają, dlatego poleca się stosowanie kosmetyków zaraz po seansie, co poprawi ich wchłanianie i szybsze efekty. Wizyty w saunie działają również odmładzająco, skóra staje się zdrowa, jędrna, nawilżona, a zmarszczki wygładzone.

Jak korzystać z sauny

W zależności od rodzaju sauny, należy zapoznać się z zaleceniami dotyczącymi korzystania z niej. Prawidłowy seans w saunie składa się z nagrzewania, schładzania i relaksu. Wizytę na saunie należy rozpocząć od oczyszczenia ciała pod prysznicem, a następnie dokładnym wysuszeniu ręcznikiem. W saunie powinniśmy przebywać w ręczniku, aby uniknąć zakażenia grzybicą. Optymalna ilość przebywania w saunie to trzy cykle. Czas trwania jednego cyklu powinien wynosić 7-15 minut, po którym następuje schłodzenie ciała pod prysznicem, w beczce z zimną wodą lub lodem. Relaks to paro minutowe leżakowanie, podczas którego dostarczamy odpowiedniej ilości płynów, najlepiej wody mineralnej. Aby uzyskać oczekiwane efekty z sauny należy korzystać 1-3 razy w tygodniu.

Przeciwwskazania

Należy zrezygnować z korzystania z sauny, jeżeli towarzyszą nam dolegliwości typu przeziębienie, gruźlica czy astma. Osoby pod wpływem alkoholu oraz na kacu nie powinny brać kąpieli saunowych. Przeciwwskazaniami do korzystania z sauny są również choroby serca, padaczka, ciąża oraz podeszły wiek.

Sauna jest nazywana terapią dla ciała i duszy i rzeczywiście tak jest. Regularne korzystanie z sauny (o ile nie występują przeciwwskazania) rewelacyjnie wpływa na nasze zdrowie, wygląd oraz samopoczucie. Dzięki, takim zabiegom organizm jest odporny na choroby, zahartowany, oczyszczony z toksyn, a skóra gładka, jędrna i nawilżona. Seanse saunowe, to także idealne wsparcie w walce ze zbędnymi kilogramami oraz cellulitem. Ponadto te gorące zabiegi sprawią, że staniemy się odporni na stres, zrelaksowani i będziemy cieszyć się wspaniałym samopoczuciem. Korzyści korzystania z sauny jest wiele, dlatego warto zadbać o siebie i podarować sobie trochę przyjemności.

1 Comment

1 Comment

  1. Dedicated servers

    2017-07-29 at 16:44

    Nat­u­ral­nymi meto­dami leczenia i mozli­wos­ci­ami pomocy ludziom, zarowno na poziomie ciala, jak i ducha, zain­tere­sowala sie jeszcze na stu­di­ach. Pozniej przez kilka lat pra­cow­ala w szkole, caly wolny czas poswie­ca­jac samok­sz­talce­niu w sferze ezoteryki i duchowego rozwoju.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

More in Odmładzanie

To Top