Connect with us

Co jeść by schudnąć?

Co jeść by schudnąć?

Odchudzanie

Co jeść by schudnąć?

Ostatnio napisała do mnie Anna ze Zgierza, z pytaniem co jeść by schudnąć? Od jedzenia, zależy bardzo dużo, dlatego postanowiłam napisać na ten temat trochę więcej. Tak naprawdę pożywienie, to ok. 80% sukcesu w odchudzaniu. Możesz uprawiać bardzo dużo sportów, ale jak będziesz jadła fast food dzień w dzień, to szansa na to, że będziesz miała idealną sylwetkę jest naprawdę niewielka.

Ale jeżeli połączysz zdrowe, smaczne odżywianie, z ruchem i ćwiczeniami, to rezultaty będą świetne. Wiem to na 100%, bo sama przechodziłam tą drogę, oraz tysiące innych kobiet, które czytają tego bloga. Skrajna dieta, oraz skrajne podejście do ćwiczeń, nie jest dobre, dla osób, które po prostu chcą zrzucić kilka zbędnych kilogramów.

Dieta, gdzie wszystko jest policzone, co do kalorii, jest dobra, wręcz wskazana, dla sportowców, atletów, kulturystów, ale nie dla zwykłych ludzi co chcą poprawić swoją sylwetkę. Możesz oczywiście, to zrobić i będą efekty, ale możesz się domyślić, że jest to bardzo trudne i ciężkie.

Tak samo, codzienne treningi nie są dla każdego. Po pierwsze kto ma tyle energii i wytrzymałości, by każdego dnia trenować, po kilka godzin? Jest to dobra dla zawodowców, którzy zajmują się tym profesjonalnie. Mają sztab, trenerów, doradców, terapeutów itd. Dla zwykłych ludzi, taki schemat ćwiczeń, może doprowadzić, co najwyżej, do kontuzji.

Dodatkowo, w natłoku codziennych obowiązków, zawodowych i prywatnych, kto ma tyle czasu, ale kilkadziesiąt procent swojego dnia spędzić na siłowni? Nikt, na pewno nikt kogo bym znała. Rozmawiałam nawet z kilkoma sportowcami, na temat, czy ich reżimy treningowe i żywieniowe, byłyby dobre, dla normalnych osób, to kategorycznie zaprzeczyły.

Dlatego stworzyłam ten wpis, co jeść by schudnąć. Porady o odchudzaniu, dla wszystkich, którzy potrafią znaleźć w ciągu dnia kilka minut, aby popracować nad swoją sylwetkę. Jest kilka produktów, które przyspiesza metabolizm, oraz termogenezę ciała. Polega to na tym, że wytwarzane jest więcej ciepła, co przekłada się na większą ilość spalanych kalorii.

Wpis nie jest o przepisach, ani o gotowaniu, a o poszczególnych produktach, które polecam dodać do swojej codziennej diety. Bardzo ważne są przyprawy, mało kto zdaje sobie sprawę, z tego, że oprócz smaku, mają one w sobie bardzo wiele substancji, które wpływają na nasze zdrowie, oraz procesy odchudzające w organizmie.

Przykładowo pieprz czarny, pieprz cayenne, chilli, one wszystkie bardzo mocno przyspieszają odchudzanie. Są to bardzo podstawowe przyprawy, które idealnie pasują do wielu potraw. Często wystarczy, dodać szczyptę pieprzy cayenne, do marynaty mięsnej, aby nadać całkowicie nowy i inny smak, temu samemu daniu!

Dodatkowo…nic nie ma w sobie odchudzających właściwości co warzywa. Cebula, brokuły, brukselka, kalafior. Nie będę opisywała, szczegółowo, co one mają w sobie, ale wystarczy, je systematycznie jeść, aby zobaczyć najlepsze rezultaty. Wiem, że nie wszyscy lubią warzywa, ale jest wiele przepisów, na sałatki, surówki, które powinny pomóc.

Ja mam to szczęście, że uwielbiam warzywa i jest mi łatwiej. W warzywach jest SAMO zdrowie. Zwłaszcza tych zielonych. A zdrowie = zgrabna sylwetka. Jeżeli chodzi o mięsa, to podczas odchudzania polecam pierś z kurczaka, filet z indyka, oraz ryby. Drób ma w sobie, mnóstwo białka, przy minimalnej ilości tłuszczu, w przeciwieństwie, np. wieprzowiny.

Filet z kurczaka jest podstawową żywieniową, wszystkich sportowców, atletów itp. Nie bez powodu. Niska ilość kalorii, mnóstwo białka, bogactwo aminokwasów, oraz świetny smak, sprawiają, że jest to produkt idealny podczas odchudzania. Dodatkowo możesz kurczaka, przygotować na setki sposobów, więc nie musisz obawiać się, że znudzi się Tobie.

Woda, jest kluczem dla zdrowia, i automatycznie dla odchudzania. Nawodniony organizm funkcjonuje sprawniej. Mikro i makro składniki są przyswajanie szybciej i dokładniej. Wiele osób bagatelizuje wpływ wody na odchudzanie, a tak naprawdę, jest ona niezbędna dla całego procesu!

Składamy się w kilkudziesięciu procentach z wody, więc nic dziwnego, że tak jej potrzebujemy! Moja rada to minimum 1,5 litra wody niegazowanej, mineralnej w ciągu dnia. W miarę większego wysiłku, radzę pić, jej jeszcze więcej, nawet 2,5-3 litry.

Podsumowanie

Teraz już dokładnie wiesz, co jeść by schudnąć. Nie będę wymieniała wszystkiego na początek, bo to nie ma sensu. Przeładowanie informacją, też jest złe. Cyklicznie, będę zamieszczać,informację, o produktach, potrawach, przepisach, z których warto skorzystać, przy odchudzaniu.

Ile razy się słyszało, że dieta Dukana z pewnych powodów, zaszkodziło? Było tak z wieloma dietami, i to też skutecznie odstrasza. Największym minusem wielu diet, jest to, że po prostu nie działają. Co z tego, że zejdzie z Ciebie kilka kilogramów (sama woda, a nie tłuszcz) i po kilku dniach wszystko wróci, a nawet jeszcze przytyjesz?

Efekt jo-jo w dietach polega na tym, że przez deficyt kaloryczny, tracisz więcej wody z organizmu. Na wadze widzisz mniej kilogramów, ale tłuszczu masz znów tyle samo. Gdy po diecie, wrócisz do normalnego odżywiania, to waga wraca, bo znów organizm zatrzymał więcej wody. Odchudzanie jest skuteczne tylko, wtedy, kiedy zrzucamy tłuszcz!

Wtedy nie występuje efekt jo-jo. Jedyną opcją, aby znów wrócić, do poprzedniej wagi, to po prostu przytyć. Jeżeli raz zrzucisz kilogramy, to możesz znowu mieć kilka kilogramów więcej, jak nie będziesz się pilnować. Taka jest kolej rzeczy. Dlatego ważnym jest, aby po odchudzaniu, dalej jeść zdrowo i się ruszać. Może już nie w takich ilościach, ale zawsze.

Czy diety są potrzebne by schudnąć?

Pamiętaj, że po czasie stanie się to Twoim nawykiem, i już nie będziesz wyobrażała sobie życia, bez ćwiczeń, zdrowych potraw i przepisów. Jest to zastąpienie złego nawyku dobrym. To zawsze skutkuje świetnymi rezultatami.

Diety nie są potrzebne, aby schudnąć. Diety istnieją po to, aby na nich zarabiać. Zarabiać na potrzebie ludzi z nadwagą. Praktycznie większość diet, charakteryzuje się tym, że gwarantują niesamowite rezultaty, w krótkim czasie, bez efektu jo-jo itp. Niestety w praktyce, wygląda to, całkiem inaczej.

Czy jestem przeciwko dietom? Nie, ponieważ wiele informacji w nich jest przydatnych. Często uczą dyscypliny, i przestrzegania planu. Jednak nie jestem zwolenniczką diet, a zrównoważonego, zdrowego odżywienia, ponieważ to wystarczy. Naprawdę nie potrzebujesz, nie wiadomo jak dziwnych sposobów i metod, aby schudnąć.

Organizm ludzki operuje w pewny sposób, i są uniwersalne sposoby, aby kilogramy znikały. W każdym poście mówię, o zdrowym odżywianiu, białku, węglowodanach, tłuszczach roślinnych. To od jedzenia jakie jesz, zależy jakie będziesz miała wyniki. Pokusa jedzenia, tłuste, smażone, przetworzone potrawy jest ogromna. Są po prostu smaczne, tego nie da się oszukać.

Ale na pewno można pogodzić, zdrową żywność, z okazyjnymi słodyczami, fast foodem. Jesteśmy tylko ludźmi i nie możemy zachowywać się jak roboty. Ważne są jednak rozsądne proporcje, i wtedy będzie wręcz idealnie. Wracają do diet, czy chcesz testować wszystkie kolejne diety? Może lepiej, raz a dobrze, zaprzyjaźnić się ze zdrowym odżywianiem?

Na diecie, najczęściej je się mało, i wcale nie smacznie. Dieta 1000 kalorii, jest wręcz zabójcza dla organizmu. Nie jesteśmy przystosowani do tego, aby jeść tak mało w ciągu dnia, gdzie towarzyszy nam dużo aktywności. Organizm, przy tak małej, ilości jedzenia, czuje, że coś jest nie w porządku i zwalnia metabolizm oraz przemianę materii.

Kolokwialnie mówiąc, konserwuje zapasy na później. Tak działa ludzkie ciało i tego nie da się oszukać. Dlatego, warto przemyśleć, czy warto bawić się w nowe diety. Po co się męczyć, stracić wagę tylko w postaci wody, a potem mieć efekt jo-jo? O wiele lepszy jest stały efekt, w postaci wymarzonej sylwetki prawda?

Wymaga to więcej wysiłku. To fakt. ALE wysiłek zostanie nagrodzony. Nagroda jest wspaniała. Zdrowie, silny organizm, świetne samopoczucie. Mniej stresu, a więcej szczęścia. Każdy z nas tego chce i tak może być. Odrobina chęci, dyscypliny, wysiłku. Wszystko się opłaci. Zapytaj każdej osoby, której udało się schudnąć, czy warto była. Nikt Ci nie powie, że wolałby wrócić do starej wagi, żeby tylko się męczyć z tym całym odchudzaniem.

Nie szukaj złotego środka. Diety nim nie są. Tak naprawdę złoty środek istnieje, ale wydaje się tak, oczywisty, że nikt z niego nie chce korzystać. Wszyscy wiedzą, że wystarczy zdrowe jedzenie i dużo ruchu. Więc dlaczego szuka się kolejnej diety „cud”, czy tabletek na odchudzanie, które nigdy nie działają. Powody są dwa. Lenistwo i liczenie, na to, że kolejny magiczny środek, o dziwnej nazwie, wszystko zrobi za Ciebie.

Tutaj muszę Cię rozczarować. Sama kiedyś nabrałam, się na magiczne tabletki, których sprzedawca oferował złote góry za kilkaset złotych. Wykorzystano moją desperację i naiwność. Cały internet jest zasypany reklamami, takich środków. Czy działają? Pewnie, że nie. Jest to biznes jak każdy inny. Sprzedaje się marzenia. Marzenia, które nigdy się nie spełnią.

Wiem, że czasami odbiegam od tematu, ale robię to tylko i wyłącznie w dobrej wierze. Chcę byś schudła. Aby efekty ciężkiej pracy, były nawet lepsze niż sama sobie zakładałaś! Taki jest mój cel. Poprzez bloga, konsultacje, wymianę e-maili, postaram się pomóc każdemu.

Dlatego jeżeli, chcesz się mnie jeszcze o coś zapytać, to proszę zostaw komentarz, aby napisz prywatną wiadomość. Postaram się odpisać jak najszybciej! 🙂 Pamiętaj, diety ciągle powstają i znikają, a sukces ZAWSZE zapewni zdrowe odżywianie i ruch.

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

More in Odchudzanie

To Top