Connect with us

Co jeść aby schudnąć

Co jeść aby schudnąć

Odchudzanie

Co jeść aby schudnąć

W dzisiejszych czasach coraz modniejsze stają się przeróżne diety odchudzające, które nie zawsze dają oczekiwane rezultaty. Aby uzyskać trwałe efekty odradzam stosowanie restrykcyjnych, kuszących szybkimi efektami diet. Mogą one przynieść szkody dla naszego organizmu oraz zniechęcić nas do zdrowego odżywiania. Jedynie zmiana nawyków żywieniowych oraz aktywność fizyczna dadzą trwały pożądany efekt. Pozwolą na zawsze pozbyć się zbędnego tłuszczu, utrzymać wymarzoną figurę, dzięki tej zmianie poczujesz przypływ energii i będziesz cieszył się wspaniałym samopoczuciem. Co należy jeść aby schudnąć? Poznaj kilka zasad, które pomogą w odchudzaniu.

  1. Pełnowartościowe źródła produktów – pamiętaj aby dostarczać odpowiednią ilość niezbędnych składników. Aby twój organizm prawidłowo funkcjonował należy dostarczać mu wszystkich potrzebnych pokarmów. Nie rezygnuj z tłuszczów ani węglowodanów lecz wybieraj te odpowiednie. Cukry proste zastąp tymi pełnowartościowymi, natomiast tłuszcze zwierzęce zamień na nienasycone. Białka zastąp chudymi proteinami. Na śniadanie wybieraj węglowodany natomiast na kolacje proteiny.
  2. Stawiaj na naturę – ogranicz produkty przetworzone, wybieraj te naturalne. Zamiast kupić masło orzechowe zrób swoje własne, nie kupuj gotowych musli, skomponuj własne z ulubionych składników. Istnieje wiele dietetycznych przepisów, które możemy szybko przyrządzić . Nie kupuj gotowych produktów zawierających duże ilości konserwantów, twórz własne zdrowe wersje.
  3. Zrezygnuj ze słodyczy – Słodycze zawierają cukry proste, które mogą prowadzić do nadwagi, nie dostarczają one żadnych wartościowych składników, a jedynie puste kalorie. Słodycze zwiększają apetyt poprzez wzrost glukozy we krwi. Zastąpić je można owocami, orzechami lub innymi zdrowymi przekąskami.
  4. Pij wodę – regularne picie wody jest niezwykle istotne aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował, zaleca się dostarczać 2 litry wody dziennie. Reguluje ona większość procesów w organizmie, oczyszcza go z toksyn, transportuje składniki odżywcze, pozwala pozbyć się zbędnych produktów przemiany materii.
  5. Ogranicz sól – nadmiar soli może prowadzić do nadciśnienia, co może skutkować zawałem, udarem czy cukrzycą. Sól przyczynia się również do powstawania otyłości, nazywana jest często białym zabójcą. Należy ograniczyć jej spożycie, można zastąpić ją ulubionymi ziołami lub warzywami.
  6. Wybieraj produkty przyspieszające metabolizm – Istnieją produkty, które przyspieszają przemianę materii oraz zwiększają tempo spalania tłuszczów nazywane są termogenikami. Produkty te powinny znajdować się w menu każdego kto chcę szybko schudnąć. Zaliczyć do nich możemy między innymi: czosnek, zieloną i czerwoną herbatę, imbir, chilli, cielęcinę czy cynamon.
  7. Dostarczaj więcej białka – białko jest podstawowym budulcem wszystkich tkanek. Fakt ten jest istotny dla każdego kto chce się odchudzić, zbudować mięśnie czy zrzucić zbędne kilogramy. Proces trawienia białka zajmuje dużo więcej czasu niż trawienie węglowodanów czy tłuszczów. Organizm zmuszony jest do wytężonej pracy dlatego zużywa więcej energii, przez co spalamy więcej kalorii. Do najlepiej przyswajalnego źródła białka możemy zaliczyć te pochodzenia zwierzęcego. Wybieraj chude mięso, ryby, jaja, a także nabiał twarogi, żółte sery.
  8. Wybieraj produkty bogate w błonnik – Błonnik odgrywa ważną rolę w odchudzaniu. Posiada on cenne właściwości, dzięki którym jest niezbędny w diecie osób dbających o linię. Błonnik daje uczucie sytości dzięki temu, że pęcznieje w żołądku i wchłania wodę, pomaga to w powstrzymywaniu się od podjadania. Występuje on w produktach pochodzenia roślinnego w formię rozpuszczalnej i nie rozpuszczalnej w wodzie. Dieta odchudzająca powinna być bogata w błonnik, który nie tylko nie dostarcza nam kalorii ale również oczyszcza organizm i zmniejsza apetyt.
  9. Suplementy – Aby przyspieszyć proces odchudzania warto zastanowić się nad zakupem suplementów diety. Istnieje wiele rodzajów, przyspieszające metabolizm, zapobiegające wchłanianiu tłuszczu czy zmniejszające apetyt. Wybierz taki, który zawiera tylko naturalne składniki. Pamiętaj o tym, że suplementy to tylko dodatek do zbilansowanej diety, nie może być traktowany jako złoty środek natomiast może ułatwić odchudzanie. Używaj suplementów z rozwagą i zgodnie z zaleceniami producenta.

Co jeść aby schudnąć? Przede wszystkim jedz regularnie, małe porcje. Pamiętaj, że w twoim menu muszą występować wszystkie niezbędne składniki. Zwiększ ilość białka w diecie oraz nie zapominaj o piciu odpowiedniej ilości wody. Wybieraj mądrze i świadomie produkty spożywcze. Słodycze zastąp owocami, a sól ziołami. Warto również pomyśleć o jakimś naturalnym suplemencie diety. Dzięki tym zaleceniom odchudzanie stanie się przyjemniejsze, łatwiej będzie ci wytrwać na diecie, a efekty pojawią się w krótkim czasie. Nie zapominaj o ćwiczeniach fizycznych, są one niezwykle ważne w procesie odchudzania. Aktywność fizyczna sprawi, że ciało stanie się smuklejsze i jędrniejsze, a „efektem ubocznym” będą wydzielające się endorfiny, które dodadzą energii i poprawią samopoczucie.

1 Comment

1 Comment

  1. Dedicated servers

    2017-07-28 at 11:32

    Ja jak sie glodze to jest dramat, jestem rozdrazniona przez caly dzien, pozniej wieczorem po pracy juz mi chodza rece i musze zjesc duzo, zeby w ogole funkcjonowac, i nici z diety. Nie wiem o ktorej Agnieszko chodzisz spac ale musisz to zaznaczyc, zeby nie wprowadzac zlego nawyku zeby nie jesc po 18.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

More in Odchudzanie

To Top